28 Temmuz 2017 Cuma

CACIK NASIL YAPILIR

117. Bölüm: CACIK NASIL YAPILIR

Merhabalar... Sizlere bu bölümde nasıl CACIK hazırladığımı göstermek istiyorum. Açıkçası, bu bölümü özellikle yabancı arkadaşlar için hazırladığımı ve İngilizceye çevirdiğimi belirtmem gerekir. Yoksa Türklerin cacık tarifine ihtiyaç duyacağını düşünmüyorum. Yine de baktığınız için teşekkür ederim :)

Açıklamalı video için tıklayınız


MALZEMELERİMİZ (3-4 kişilik)
2 küçük salatalık 
6 çorba kaşığı dolusu süzme yoğurt
1/2 bardak soğuk su
1 çorba kaşığı dolusu kuru nane
4-5 diş sarımsak (arzuya göre)
Tuz&beyaz biber 
Zeytinyağı



YAPILIŞI
Cacık yaparken kıvamı tamamen zevkinize kalmış olsa da, iki şey cacıktan sayılmaz.
Hiç akıcı olmayan bir kıvam ya da süt beyaz renkte olmayan bir sıvı karışım.
Neyse ki bunları, biraz su ya da yoğurt ekleyerek düzeltebilirsiniz.
Ben çocukken, cacık yapmak için önce salatalığı soyardık.
Salatalığı elimizle tutarken, tepesinden ortasına kadar boylamasına, iki yönlü kesikler atardık.
Sonra da bir kasenin içine ince ince dilimlerdik.
Tümü bitene dek, kesikler atıp doğramaya devam ederdik.
Ve bu mini minnacık salatalık küpleri ile cacık yapardık.
Şimdilerde ise salatalıkları yıkadıktan sonra saplarını ve kabuğundaki kötü kısımlarını kesip atıyorum, soymakla uğraşmıyorum.
Sonra büyükçe bir kasenin içine rendeliyorum.
Elimle rendelenmiş salatalıklara bastırıp çıkan suyun tamamını başka bir kaba aktarıyorum.
İki şekilde de sulanmanın önüne geçmek mümkün.
Sonrasında kasenin içine 6 çorba kaşığı dolusu süzme yoğurt ekleyip karıştırıyorum.
Azar azar soğuk su ilave edip, tel çırpıcı ile nazikçe karıştırarak kıvamını ayarlıyorum.
Ben cacığı biraz kıvamlı seviyorum ve yaklaşık 1/2 bardak soğuk su kullanıyorum.
Hatta normal yoğurt kullanmışsam hiç su eklemiyorum.
1 silme çorba kaşığı kadar kuru nane ekleyip, kaşık yardımı ile güzelce karıştırıyorum.
1/4 tatlı kaşığı tuz, küçük bir tutam beyaz biber serpip azıcık zeytinyağı gezdirdikten sonra tekrar karıştırıyorum.
Tuzunu kontrol edip gerekirse ekliyorum.
Bazı günler 4-5 diş sarımsak soyup ezdikten sonra cacığa ekliyorum, bazen koymuyorum.
Cacığımı içinde buz parçacıkları ile hemen servis ettiğim gibi, dolapta birkaç saat soğutup servis ettiğim de oluyor.
Servisten önce, kaselere bölüştürüyorum.
Üstünü bir tutam kuru nane ile süslüyorum. (taze nane ya da dereotu koyduğum da oluyor)
Azıcık da zeytinyağı gezdirdikten sonra servis ediyorum.


HAZIR :) Afiyet Olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder