3 Ağustos 2017 Perşembe

'PATITAS DE POLLO' - Meksika'dan Sebzeli Ve Sirkeli Tavuk Tarifi

118. Bölüm: 'PATITAS DE POLLO' - Meksika'dan Sebzeli Ve Sirkeli Tavuk Tarifi


Merhabalar... Sizlerle bu bölümde Meksika'dan bir tarif paylaşmak istiyorum. 'Patitas de pollo'; tavuk ayakları demek ve bu tarifte normalde tavuk ayakları kullanılıyor. Ben onun yerine, çeşitli tavuk parçaları ile denedim ve biz tadına bayıldık. Bu yemek hem sıcak, hem de soğuk yenebiliyor. Ayrıca, tavuğun sevdiğiniz herhangi bir kısmı ile pişirebilirsiniz. Sıcak yaz ayları için değişik bir lezzet, umarım en azından bir kez denersiniz!


MALZEMELERİMİZ (2 kişilik)
500 gr. tavuk (ben kemiksiz, kuşbaşı kalça kullandım)
1 soğan
1 yeşil biber
1 kapya biber
1 havuç
4-5 diş sarımsak (soyulmuş)
1 defne yaprağı
1/2 tatlı kaşığı tane karabiber 
1 tatlı kaşığı tuz
1 bardak sirke (ben üzüm kullandım)
Zeytinyağı
5-6 bardak sıcak su

YAPILIŞI
Tavuğu arzuya göre yıkayıp süzün ve kağıt havlu ile kurulayıp kenara alın.
Çiğ ete dokunduktan sonra ellerinizi yıkadığınıza emin olun.
Soğanı soyup yarım ay şeklinde doğrayın.
Tel tel ayırıp kenara alın.
Havucu soyu yıkayın ve kibrit gibi doğrayın.
Biberleri yıkayın, sapını ve çekirdeklerini ayıkladıktan sonra kibrit gibi doğrayın.
Büyük bir tencerenin içine, dibini kaplayacak kadar zeytinyağı dökün ve orta ile yüksek ateş arası ısıtın.
Tavukları içine alın ve suyunu salıp tekrar çekene dek, ara sıra karıştırarak pişirin.
Ocağı kısıp soğanı ekleyin, bir tutam tuz serpiştirin ve karıştırın.
Biberleri ve havucu tencereye alın, karıştırın.
Sirkeyi ekleyin, tencerenin dibini ve kenarlarını sıyırarak karıştırın ve 1-2 dakika, kokusu uçana dek pişirin.
Sarımsak, tane karabiber ve defne yaprağını ekleyip karıştırın. 
Üstünü geçecek kadar sıcak su ekleyin.
1 tatlı kaşığı dolusu ya da damak zevkinize göre tuz ekleyip karıştırın ve kaynamasını bekleyin.
Ocağınızı en kısık dereceye getirin.
Kapak kapatıp 45 dakika tıngırdatın.
Sonra ocağı kapatın ve kapağı hafif aralayıp, 9-10 dakika ilk sıcağının geçmesini bekleyin.
Defne yaprağını çıkarıp atın.
Sıcak sıcak tabağa alıp, servis edebilirsiniz.
Ben sıcakken gelen sirke kokusunu sevmediğimden, soğuk yemeyi daha çok tercih ediyorum.
Soğutmak için, bir kabın içine süzerek alın. 
Suyunun içinde de bırakabilirsiniz, ama o zaman jöle gibi bir kıvamı oluyor.
Oda ısısına geldikten sonra en az 3-4 saat ya da gece boyu dolaba atın.
Bana göre bu tavuğu soğukken bir tabak sıcak pilavın üstüne koymak ve biraz limon sıkarak yemek en ideali.
Yemeğin kalan suyunu ise, süzüp çorbalarda vs. kullanmak isteyebilirsiniz.

HAZIR :) Afiyet Olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder